partner serwisu
Dropbox, Google Drive, OneDrive i inni - usługi chmurowe 2014 i sposób na własną chmurę
Autor:
Agnieszka Serafinowicz
Data publikacji:
23 września 2014, 13:32
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
4shared, amazon cloud drive, box, chmura prywatna, chmury dyskowe, chmury obliczeniowe, chomikuj, cloud storage, dropbox, dysk google, google drive, icloud, my cloud, onedrive, onet dysk, przechowywanie danych w chmurze, własna chmura

Dysk WP.PL

Usługa przechowywania danych w chmurze uruchomiona przez Grupę Wirtualna Polska to najnowszy tego typu produkt w naszym teście. Dysk WP.PL uruchomiono w połowie września br. Czy prężnie rozwijająca się konkurencja i coraz większy tłok w branży chmurowej pozwolą wybić się nowej usłudze? O tym - jak zwykle - zadecydują konsumenci dokonując wyboru usługi najbardziej odpowiadającej ich potrzebom. Czym kusi nowa usługa Wirtualnej Polski? Sprawdziliśmy.

Rejestracja, interfejs WWW, obsługa

 Dostęp do nowego dysku w chmurze oferowanego przez Wirtualną Polskę najprościej można uzyskać za pośrednictwem przeglądarki WWW. Korzystanie z Dysku WP.PL wymaga założenia konta w serwisie, jest to standardowe konto portalu Wirtualna Polska, zatem jeżeli ktoś już posiada np. pocztę WP nie musi zakładać nowego konta.

Proces rejestracji przebiega podobnie jak w przypadku wielu innych usługodawców. Standardowo formularz rejestracyjny konta WP powoduje również rejestrację skrzynki pocztowej w domenie wp.pl, ale - dzięki obecności odnośnika konto bez poczty - możliwe jest zarejestrowanie konta i korzystanie z usługi przechowywania danych bez potrzeby jednoczesnego zakładania konta pocztowego w Wirtualnej Polsce. Oczywiście jakimś adresem emailowym, stanowiącym login dostępowy do dysku trzeba dysponować, ale nie musi to być adres w domenie usługodawcy.

Właściwy interfejs webowy usługi, widoczny dla użytkownika po zalogowaniu się na zarejestrowane już konto, to rozwiązanie dość przejrzyste i intuicyjne. Główną część zajmuje obszar roboczy obsługujący technikę "przeciągnij i upuść", co pozwala umieszczać foldery i pliki w chmurze np. przeciągając je z otwartego okna menedżera plików w używanym systemie operacyjnym. Po lewej stronie widoczne jest menu pozwalające przełączać się pomiędzy domyślnie wyświetlaną zawartością dysku w chmurze, a listami plików różnego typu (udostępnione użytkownikowi, współdzielone, udostępnione innym). W tej chwili (wrzesień 2014) każdy zarejestrowany użytkownik usługi Dysk WP.PL otrzymuje do swojej dyspozycji 5 GB przestrzeni bezpłatnie. Z jednej strony to znacznie mniej od tego co oferują giganci branży (Microsoft czy Google - po 15 GB), albo Kim Dotcom ze swoją usługą Mega (aż 50 GB), ale z drugiej strony znacznie więcej niż otrzymują na starcie użytkownicy popularnego Dropboksa (tylko 2 GB). Dysk WP.PL oferuje startową pojemność taką samą jak inny dysk polskiego usługodawcy - OnetDysk (5 GB). Jest jednak dość istotna różnica. W trakcie opracowywania tego materiału nie był dostępny inny wariant usługi niż wspomniane 5 GB bez opłat. Grupa Wirtualna Polska nie przygotowała jeszcze komercyjnych pakietów usługi, niemniej należy się spodziewać, że takie warianty w przyszłości będą dostępne. Niestety, nie ma w tej chwili również żadnego sposobu na powiększenie dostępnej przestrzeni - nie ma żadnych bonusów za polecenie usługi, za korzystanie np. z automatycznego przesyłania zdjęć do chmury itp. Krótko mówiąc, jak na razie ten, kto zdecyduje się na 5 GB w Dysku WP.pl musi zaakceptować fakt, że póki co, z pojemnością 5 GB pozostanie.

W momencie przeciągnięcia zestawu danych na interfejs webowy pojawia się mniejsze okienko informujące o stanie przesyłania poszczególnych plików.

Samo przechowywanie plików w chmurze to już dziś za mało, by przyciągnąć potencjalnych zainteresowanych. Twórcy nowej usługi w polskim internecie chyba to wiedzą, bo funkcjonalność Dysku WP.PL stoi na przyzwoitym poziomie. Dostęp do menu akcji, które można wykonać na plikach można uzyskać z poziomu menu kontekstowego (prawy klawisz myszki użyty na wybranym pliku). Każdy plik przechowywany w chmurze można udostępnić innym. Można to zrobić poprzez wygenerowanie linku do pliku i przesłanie go znajomym. Z poziomu serwisu obsługiwane są następujące kanały łączności: mail, Facebook, Google+ oraz Twitter. Podczas udostępniania użytkownik może zdecydować jakie uprawnienia otrzymają osoby uzyskujące dostęp do danego zasobu (odczyt lub odczyt i edycja). Oprócz udostępniania można zmieniać nazwy plików, przenosić je bądź kopiować do innych folderów w chmurze.

Bezpieczeństwo

Jeżeli chodzi o interfejs WWW nie mamy zastrzeżeń. Podczas całej sesji z Dyskiem WP.PL - od momentu wywołania witryny serwisu, poprzez proces logowania i korzystanie z dysku za pośrednictwem przeglądarki WWW - komunikacja z usługą jest realizowana szyfrowanym kanałem. Podobnie jest w przypadku aplikacji desktopowej (o której za chwilę).

Szkoda tylko że instalator oprogramowania klienckiego dla systemu Windows przedstawia się systemowi operacyjnemu jako oprogramowanie utworzone przez nieznanego wydawcę. Brak certyfikatu to uchybienie w kwestii bezpieczeństwa. Z drugiej strony warto wspomnieć, że usługodawca udostępnia funkcję bezpiecznego odzyskiwania hasła i loginu po podaniu przez użytkownika numeru telefonu lub alternatywnego (innego od tego używanego do logowania) adresu email.

Podgląd i edycja danych

Dysk WP.PL rozpoznaje większość popularnych formatów danych umożliwiając użytkownikowi podgląd (ale bez możliwości edycji) wielu typów dokumentów, prezentacji, arkuszy, zdjęć czy plików wideo. Formatka podglądu dokumentów prezentuje się bardzo podobnie niezależnie od typu pliku, którego podgląd jest w danym momencie wyświetlany. Dysk WP.PL rozpoznaje pliki Microsoft Office i Open Office, radzi sobie również z wieloma formatami zdjęć (JPG, TIFF, PNG, GIF, BMP) oraz z plikami wideo (AVI, MKV, WMV, MP4). W przypadku zdjęć i wideo możliwe jest uruchomienie pokazu slajdów z regulowanym czasem pomiędzy wyświetlaniem kolejnych ujęć. Jedyne czego zabrakło to obsługa plików audio bezpośrednio z dysku w chmurze. Próba odtworzenia plików muzycznych w różnych formatach skutkowała jedynie pobraniem danego pliku na dysk lokalny.

Aplikacja Dysk WP.PL

Usługodawca, oprócz przyzwoitego i funkcjonalnego interfejsu webowego przygotował również aplikację kliencką na platformę Windows (i póki co wyłącznie na nią). Program o nazwie Dysk WP.PL dostępny jest w dwóch wersjach przygotowanych dla użytkowników 32-bitowych i 64-bitowych wersji systemu Windows.

O instalatorze pozbawionym odpowiedniego certyfikatu potwierdzającego wydawcę aplikacji już wspomnieliśmy wcześniej. Sam proces instalacji przebiega standardowo, nie zawiera żadnych pułapek i prób doinstalowania jakichś elementów czy pasków z reklamami. Po zakończeniu instalacji program uruchamiany jest automatycznie. Użytkownik najpierw zobaczy niewielkie okienko z opcjami ZalogujZałóż konto oraz Nie mogę się zalogować. Po wybraniu tej pierwszej zobaczyliśmy coś takiego:

Wyświetlone zostało absurdalnie powiększone (prawie na cały ekran) okno z formularzem logowania. Nie jest to okno zmaksymalizowane - mało tego - okno nie posiada w ogóle przycisków maksymalizacji/minimalizacji i nie da się zmienić jego rozmiaru. Niby drobiazg, ale wywołujący uczucie "niedoróbki".  

Po zalogowaniu nie jest wyświetlane żadne inne okno aplikacji, a jej jedynym objawem działania jest umieszczona w obszarze powiadomień na pasku zadań ikonka. Dysk WP.PL tworzy podczas instalacji specjalny folder wewnątrz profilu aktualnie zalogowanego użytkownika Windows (standardowa lokalizacja to C:\Users\[nazwa_użytkownika\Dysk WP.PL). Zawartość tego folderu - podobnie jak w wielu innych usługach przedstawionych w naszym teście, jest automatycznie synchronizowana. Każdy plik, który trafi do tego folderu zostanie automatycznie przesłany do chmury i odwrotnie, jakikolwiek plik, który zostanie - np. na innym komputerze - przesłany do chmury, zostanie przesłany do lokalnego folderu synchronizacyjnego. Podczas synchronizacji nie są wyświetlane żadne dodatkowe okna dialogowe, proces synchronizacji można podejrzeć w menu kontekstowym uzyskiwanym po kliknięciu wspomnianej ikonki prawym klawiszem myszki.

Zakres ustawień aplikacji jest dość ubogi - program jest standardowo ustawiony do uruchamiania razem z systemem (co ma sens w przypadku stałej synchronizacji). Możliwe jest również ustawienie limitów prędkości pobierania i wysyłania danych. Brak liczb w widocznych w powyższym oknie polach oznacza, że aplikacja będzie korzystać z pełnego dostępnego łącza internetowego.

Aplikacje mobilne

Jedyną platformą mobilną, której użytkownicy mogą cieszyć się dostępem do zasobów dysku WP.PL jest Android. Dla innych systemów mobilnych nie przygotowano jeszcze oprogramowania umożliwiającego korzystanie z usługi.

Podczas pierwszego uruchomienia programu Dysk WP.PL w systemie Android wyświetlana jest propozycja skorzystania z samouczka. Przy czym słowo "samouczek" należy tu rozumieć dosłownie, gdyż po zaakceptowaniu propozycji na ekranie urządzenia mobilnego wyświetlany jest po prostu dokument w formacie PDF z opisem podstawowych funkcji programu. Po zamknięciu "samouczka" użytkownik ma możliwość wyboru dwóch ustawień. Pierwsze dotyczy automatycznego wysyłania na dysk WP.PL wszelkich zdjęć i filmów wykonanych urządzeniem mobilnym.

Natomiast drugie ustawienie dotyczy wyboru łącza, które ma być wykorzystywane do przesyłu danych. Standardowo program proponuje korzystanie wyłącznie z połączeń WiFi, co jest o tyle dobrym rozwiązaniem, że użytkownik wybierający domyślne nastawy aplikacji nie będzie narażony na koszty transmisji danych z sieciami komórkowymi.

Okno logowania w aplikacji mobilnej wygląda podobnie jak w przypadku aplikacji dla Windows - wielka pustka i na środku interaktywny element.

Na używanym przez nas tablecie Google Nexus 7, sam formularz logowania wyświetlany był wyłącznie w układzie pionowym.

Główny interfejs aplikacji to głównie prezentacja zawartości dysku. Podobnie jak w przypadku dostępu do usługi przez przeglądarkę, również na mobilnym urządzeniu można podejrzeć zawartość wielu plików zapisanych w popularnych formatach danych. Mobilny program kliencki radzi sobie z dokumentami biurowymi (pliki tekstowe, tekstowo-graficzne, arkusze, prezentacje itp.), potrafi również odtwarzać zdjęcia (dostępny jest również odrębny tryb wyłącznie do zdjęć; aby go włączyć wystarczy puknąć ikonkę ze zdjęciami widoczną w górnym pasku narzędziowym po prawej stronie ekranu), pliki wideo, a także - i to jest przewaga wersji androidowej nad interfejsem webowym - pliki audio. 

Oprócz tego użytkownik może zaznaczyć pliki, które mają być dostępne offline, dzięki czemu będzie mógł z nich korzystać również w sytuacji, gdy łącze internetowe nie będzie dostępne. Z poziomu aplikacji mobilnej można również udostępniać innym plik, ale w tym przypadku nie są już dostępne funkcje publikacji na Facebooku czy Twitterze. Wybranie funkcji Publikuj spowoduje jedynie wygenerowanie linku do przesłania osobom, które mają uzyskać dostęp do danego pliku.

Podsumowując Dysk WP.PL to przyzwoity produkt, drobne "choroby wieku dziecięcego" (brak certyfikatu instalatora wersji dla Windows, powiększone okno logowania aplikacji dekstopowej itp.) nie przesłaniają ogólnego obrazu sytuacji. Szkoda że usługodawca nie udostępnił żadnych opcji umożliwiających powiększenie dostępnej przestrzeni, ale pozostaje mieć nadzieję, że usługa w miarę rozwoju będzie rozbudowywana o kolejne warianty, a wszelkie drobne błędy będą systematycznie usuwane w kolejnych aktualizacjach.

Zalety i wady

+ wygodny w obsłudze interfejs webowy z możliwością podglądu szerokiego zestawu typów plików

+ możliwość uruchomienia bezpośrednio z chmury pokazu slajdów, również z plikami wideo

+ automatyczna synchronizacja danych lokalnych z dyskiem online

- brak aplikacji mobilnej na platformę Windows Phone i iOS

- brak certyfikatu w instalatorze klienta dla Windows

- drobne błędy w interfejsie aplikacji klienckich

2014.09.24, 09:29
Pani Agnieszko.
Przed publikacją materiału polecam zapoznanie się z tym co faktycznie daje dana usługa a nie opieranie się na STARYCH danych.
Pisała Pani o iCloud w minusach:
- brak możliwości ręcznego umieszczania określonych typów plików
od kilkunastu dni iCloud przekształcił się w iDrive i daje taką możliwość (http://www.apple.com/pl/icloud/icloud-drive/)
- usługa praktycznie zamknięta, przydatna wyłącznie posiadaczom sprzętu Apple
Obecna wersja dla systemu Windows (dostępna dłuższy czas) daje taką możliwość - proszę o aktualizację oprogramowania.

Wkleiła też Pani cennik usług za powiększenie przestrzeni w tej usłudze - jest on nieaktualny
Obecnie Apple woła sobie ułamki tych cen.
Pani wersja to 10GB/16E, 20GB/32E, 50GB/80E (za rok)
Apple jednak daje 20GB/0,99E, 200GB/3,99E, 500GB/9,99E, 1TB/19,99E (miesięcznie)

Nie korzystam z innych usług nie wliczając tej z firmy Apple, mam jednak nadzieję, że reszta artykułu jest bardziej rzetelna!
ahbk
2014.09.24, 09:50
dla usługi OneDrive (Microsoft) maksymalny rozmiar pliku to 2GB a nie jak Pani podaje 10GB.
cytat z OneDrive-Często zadawane pytania:
'Jeśli używasz przeglądarki Internet Explorer 10 lub najnowszej wersji innej przeglądarki internetowej, możesz przekazywać do OneDrive pliki o rozmiarze do 2 GB. Jeśli używasz starszej przeglądarki internetowej, nie możesz przekazywać plików o rozmiarze przekraczającym 300 MB.
Porada
Możesz przekazywać pliki o rozmiarze do 2 GB, jeśli używasz systemu Windows 8.1 lub Windows RT 8.1, lub możesz zainstalować aplikację klasyczną OneDrive.'


http://windows.microsoft.com/pl-pl/onedriv...ite_supportlink
trudno więc porównywać usługi skoro ich parametry mijają się z prawdą...
2014.09.24, 12:16
baudwin @ 2014.09.24 09:29
Pani Agnieszko.
Przed publikacją materiału polecam zapoznanie się z tym co faktycznie daje dana usługa a nie opieranie się na STARYCH danych.
Pisała Pani o iCloud w minusach:
- brak możliwości ręcznego umieszczania określonych typów plików
od kilkunastu dni iCloud przekształcił się w iDrive i daje taką możliwość (http://www.apple.com/pl/icloud/icloud-drive/)
- usługa praktycznie zamknięta, przydatna wyłącznie posiadaczom sprzętu Apple
Obecna wersja dla systemu Windows (dostępna dłuższy czas) daje taką możliwość - proszę o aktualizację oprogramowania.

Wkleiła też Pani cennik usług za powiększenie przestrzeni w tej usłudze - jest on nieaktualny
Obecnie Apple woła sobie ułamki tych cen.
Pani wersja to 10GB/16E, 20GB/32E, 50GB/80E (za rok)
Apple jednak daje 20GB/0,99E, 200GB/3,99E, 500GB/9,99E, 1TB/19,99E (miesięcznie)

Nie korzystam z innych usług nie wliczając tej z firmy Apple, mam jednak nadzieję, że reszta artykułu jest bardziej rzetelna!


Przygotowanie tak dużego materiału nie jest możliwe w krótkim czasie, a rynek usług w chmurze cały czas ewoluuje. W przypadku usługi Apple, koncern ten wprowadził ostatnio do swojej oferty produkt o nazwie iCloud Drive, ale jest on dostępny wyłącznie dla tych użytkowników, którzy korzystają z urządzeń Apple pracujących pod kontrolą najnowszego systemu iOS 8 oraz - niedostępnego jeszcze oficjalnie - desktopowego OS X Yosemite. We wstępie testu wyraźnie poinformowaliśmy, jakim sprzętem dysponowaliśmy i pod kontrolą jakiego systemu ów sprzęt działał. W przypadku mobilnych urządzeń Apple był to iOS 7.1.2 i dla tej wersji systemu iCloud Drive nie jest dostępny. Usługa ta działa wyłącznie w systemie iOS 8. Ponadto w przypadku, gdy użytkownik synchronizuje dane pomiędzy sprzętem mobilnym Apple i Macbookiem, aktualizacja systemu do iOS 8 oraz aktualizacja usługi iCloud do iCloud Drive powoduje utratę możliwości synchronizacji ze starszym wydaniem usługi wciąż działającym na Macbooku (przypomnę, Yosemite z iCloud Drive nie jest jeszcze oficjalnie dostępny). Zatem iCloud w opisanej postaci jest wciąż aktualną usługą dla wszystkich, którzy jeszcze nie korzystają z systemu iOS 8 i dla wszystkich użytkowników komputerów Apple do czasu publikacji finalnego wydania Yosemite. Co do cen, podane przeze mnie są wciąż obowiązujące dla usługi iCloud (a taka jest opisana, źródło cen: http://support.apple.com/kb/HT5879?viewlocale=pl_PL) a nie dla usługi iCloud Drive, na którą Pan się powołuje. Zaktualizowaną usługę Apple - iCloud Drive - przedstawimy, gdy będzie ona dostępna na wszystkich planowanych platformach, czyli po opublikowaniu i udostępnieniu użytkownikom finalnej wersji systemu OS X Yosemite.
2014.09.24, 12:21
ahbk @ 2014.09.24 09:50
dla usługi OneDrive (Microsoft) maksymalny rozmiar pliku to 2GB a nie jak Pani podaje 10GB.
cytat z OneDrive-Często zadawane pytania:
'Jeśli używasz przeglądarki Internet Explorer 10 lub najnowszej wersji innej przeglądarki internetowej, możesz przekazywać do OneDrive pliki o rozmiarze do 2 GB. Jeśli używasz starszej przeglądarki internetowej, nie możesz przekazywać plików o rozmiarze przekraczającym 300 MB.
Porada
Możesz przekazywać pliki o rozmiarze do 2 GB, jeśli używasz systemu Windows 8.1 lub Windows RT 8.1, lub możesz zainstalować aplikację klasyczną OneDrive.'


http://windows.microsoft.com/pl-pl/onedriv...ite_supportlink
trudno więc porównywać usługi skoro ich parametry mijają się z prawdą...


Witryny z dokumentacją pomocy danego producenta często nie nadążają ze zmianami przez niego wprowadzanymi. O zwiększonym limicie objętości pojedynczego pliku w OneDrive już informowaliśmy na naszych łamach: http://softonet.pl/publikacje/aktualnosci/...ze.do.10.GB,284
2014.09.24, 16:01
ad. google drive.
'Google Drive for Mac/PC supports all unauthenticated proxies that are configured by the operating system.' co znaczy tez, ze gdrive NIE obsluguje autentykowanych proxy.

w tlumaczeniu na ludzki jezyk - nie dostaniesz sie do swoich danych na gdrive jesli admin twojej sieci postawi proxy wymagajacy autentykacji (a jeszcze prosciej - z komputera w pracy do gdrive sie nie dostaniesz).
2014.09.25, 11:45
Mała nieścisłość jeżeli chodzi o Chomikuj:

mam osobiście ustawione hasło dostępu do konta i bez niego nie ani można wejść do profilu ani zobaczyć ilości plików na koncie itp.

Można zatem całkowicie ukryć konto przed innymi :)

P.S.
W tabelce są błędy w przypadku chomika. Można wygenerować bezpośredni link do pliku i możliwy jest podląd dokumentów online.
Edytowane przez autora (2014.09.25, 11:53): Aktualizacja
2014.09.25, 22:43
Kawka014 @ 2014.09.25 11:45
Mała nieścisłość jeżeli chodzi o Chomikuj:

mam osobiście ustawione hasło dostępu do konta i bez niego nie ani można wejść do profilu ani zobaczyć ilości plików na koncie itp...


Hasło dostępowe do konta chroni przed możliwością zarządzania plikami w obrębie danego konta, w żaden sposób jednak nie blokuje możliwości zobaczenia ilości plików na danym koncie, do tego wystarczy znać nazwę danego 'chomika'.

Kawka014 @ 2014.09.25 11:45
W tabelce są błędy w przypadku chomika. Można wygenerować bezpośredni link do pliku i możliwy jest podląd dokumentów online.


Nie, struktura przechowywania danych w serwisie Chomikuj.pl jest taka, że można stosować bezpośrednie odwołania do plików kopiując po prostu ich adresy (postaci chomikuj.pl/nazwa_chomika/nazwa_pliku), ale jako takiej funkcji generowania i udostępniania bezpośrednich linków do danych nie ma, serwis przewidział jedynie opcję (widoczną na liście plików) o nazwie 'bezpośredni link do folderu'. Dla plików takiej opcji już nie ma. Zresztą ze względu na przyjętą przez serwis metodę przechowywania danych nie ma ona sensu. Można oczywiście udostępnić znajomemu adres danego pliku kopiując go do schowka, ale nie jest to takie samo rozwiązanie jak wygenerowany, tymczasowy link do pliku w przypadku innych serwisów, widoczny tylko dla tych osób, które taki link otrzymają. W przypadku Chomikuj.pl serwis po prostu standardowo udostępnia wszystkie nieukryte pliki użytkowników wszystkim zainteresowanym. Użytkownik musi dopiero sam zadbać (ukrywając np. jakiś folder i zakładając na niego hasło) o to, by konkretne pliki nie były widoczne dla każdego.

Podgląd dokumentów - z naszych testów wynika, że działa on nieprawidłowo. Formatka zawierająca podgląd treści, dajmy na to dokumentu w formacie DOC nie wyświetla pełnej treści dokumentu pomijając kompletnie niektóre jego elementy, np. ilustracje; dla innych typów treści, np. arkuszy czy prezentacji ikona podglądu w ogóle nie jest dostępna, trudno zatem pisać o niedziałającej funkcji, że jest. Podgląd plików multimedialnych owszem jest i taka informacja znajduje się w teście.
2014.09.26, 10:47
Agnieszka Serafinowicz @ 2014.09.25 22:43
Kawka014 @ 2014.09.25 11:45
Mała nieścisłość jeżeli chodzi o Chomikuj:

mam osobiście ustawione hasło dostępu do konta i bez niego nie ani można wejść do profilu ani zobaczyć ilości plików na koncie itp...


Hasło dostępowe do konta chroni przed możliwością zarządzania plikami w obrębie danego konta, w żaden sposób jednak nie blokuje możliwości zobaczenia ilości plików na danym koncie, do tego wystarczy znać nazwę danego 'chomika'.

Moje konto na Chomiku to Kawka500. Proszę mi powiedzieć ile mam plików na koncie.
2014.09.26, 11:37
Kawka014 @ 2014.09.26 10:47
Agnieszka Serafinowicz @ 2014.09.25 22:43
(...)


Hasło dostępowe do konta chroni przed możliwością zarządzania plikami w obrębie danego konta, w żaden sposób jednak nie blokuje możliwości zobaczenia ilości plików na danym koncie, do tego wystarczy znać nazwę danego 'chomika'.

Moje konto na Chomiku to Kawka500. Proszę mi powiedzieć ile mam plików na koncie.


Dziś (tj. 26.09.2014) o godzinie 11:32 miał pan na swoim koncie 1 plik o wielkości 4,1 GB. Hasło które Pan ustawił chroni przed podglądem zawartości pana 'chomika', ale nie chroni przed wyszukiwarką.
2014.09.26, 13:04
Agnieszka Serafinowicz @ 2014.09.26 11:37
Kawka014 @ 2014.09.26 10:47
(...)

Moje konto na Chomiku to Kawka500. Proszę mi powiedzieć ile mam plików na koncie.


Dziś (tj. 26.09.2014) o godzinie 11:32 miał pan na swoim koncie 1 plik o wielkości 4,1 GB. Hasło które Pan ustawił chroni przed podglądem zawartości pana 'chomika', ale nie chroni przed wyszukiwarką.

Dziękuję.
Zawijam się z Chomika :)