partner serwisu

Wtyczka Dysku Google dla pakietu biurowego Office

Wtyczka Dysku Google dla pakietu biurowego Office
Autor:
Tomasz Kurzak
Data publikacji:
22 lipca 2015, 22:14
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
chmura, dropbox, dysk google, edytowanie dokumentów, google, google drive, internet, office, onedrive

Wielu użytkowników było zadowolonych z faktu, że Microsoft zdecydował się na zintegrowanie aplikacji Office z takimi usługami dysków w chmurze jak Dropbox. Niestety współpraca pakietu biurowego z usługą oferowaną przez Google jest utrudniona, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwa. Wyszukiwarkowy gigant postanowił sam zadbać o użytkowników Dysku Google i udostępnił własnie wtyczkę, pozwalającą na integrację tej usługi z pakietem biurowym Office. 

W opublikowanym dziś wpisie na oficjalnym blogu Google poinformowano o dokonaniu kolejnego kroku na drodze do ułatwienia użytkownikom otwierania i edytowania przechowywanych w dysku chmurowym firm z Moutain View plików. Po dodaniu do webowego interfejsu Dysku Google funkcji Otwórz w pozwalającej na obejrzenie i edytowanie dokumentów bezpośrednio z przeglądarki w ulubionych przez użytkowników programach zainstalowanych na komputerze, przyszedł czas na lepszą integrację z aplikacjami Office. Pobranie i zainstalowanie na komputerze działającym pod kontrolą systemu operacyjnego Windows udostępnionej przez Google wtyczki dodaje do menu Otwórz pole Dysk Google, które pozwala na wygodną pracę z plikami przechowywanymi z usłudze wyszukiwarkowego giganta. Rozszerzenie umożliwia także bezpośrednie zapisanie plików w Dysku Google, co jeszcze bardziej ułatwi pracę niektórym użytkownikom.

Niestety opublikowana dziś wtyczka nie działa z poglądową wersją Office 2016 dla Windows oraz stabilnymi wariantami pakietu biurowego przeznaczonymi dla komputerów Mac. Firma Google już pracuje nad nad rozwiązaniem tych niedogodności i mamy nadzieję, że szybko się z nimi upora. 

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.