partner serwisu

Strumieniowanie wideo w 60 klatkach na sekundę już na YouTube

Strumieniowanie wideo w 60 klatkach na sekundę już na YouTube
Autor:
Piotr Kulik
Data publikacji:
22 maja 2015, 16:04
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
1080p60, 60fps, 720p60, live, livestream, stream, streaming, strumieniowanie, wideo, youtube

YouTube cały czas stara się przyciągać do siebie nowych użytkowników, sukcesywnie wprowadzając nowe możliwości w serwisie. Udostępnione pod koniec zeszłego roku odtwarzanie wideo w 60 klatkach na sekundę zyskało uznanie youtuberów, nie tylko tych prezentujących rozgrywki z gier komputerowych, ale i pasjonatów sportu czy wyścigów. Teraz magiczne 60 kl/s trafiło jako opcja do wszystkich transmitujących swoje materiały na żywo.

Aby skorzystać z nowych możliwości należy dysponować jedną z przeglądarek internetowych obsługujących standard HTML5. Strumienie wideo ze źródłową częstotliwością odtwarzania 60 klatek na sekundę będą udostępniane oglądającym je użytkownikom w rozdzielczości 720p60 oraz 1080p60, co powinno zapewnić płynne odtwarzanie filmów z gier i innych dynamicznych aktywności. Dodatkowo urządzeniom, dla których nie jest jeszcze dostępne tak płynne odtwarzanie, do czasu zmiany tego stanu rzeczy, serwowane będą dodatkowe strumienie w 30 klatkach na sekundę. Wszystko to będzie odbywać się automatycznie, w celu zapewnienia najmniej problematycznego odtwarzania po stronie użytkownika.

Deweloperzy zdają sobie sprawę, że głównymi beneficjentami nowego rozwiązania będą gracze prezentujący swoje rozgrywki, dlatego też ściśle współpracowali z wiodącymi dostawcami oprogramowania do streamingu gier, takimi jak Elgato i XSplit, którzy udostępnili nowe wersje swoich produktów: Elgato Game Captuer, XSplit Broadcaster i XSplit Gamecaster, w pełni obsługujące transmisję na żywo na YouTube w 60 klatkach na sekundę. Nie zapomniano także o aktualizacji API dodając nową flagę informującą o wysokiej częstotliwości odświeżania filmu, umożliwiając innym deweloperom zaktualizowanie ich aplikacji o obsługę nowych możliwości.

Na listę wykonanych trafiła także, długo oczekująca na realizację, funkcja odtwarzania strumieni nadawanych na żywo przy pomocy HTML5. Począwszy od tego tygodnia, wszystkie wideo strumieniowane w czasie rzeczywistym, będą używać odtwarzacza HTML5, o ile dysponować będziemy przeglądarką obsługującą ten standard. Jako że odtwarzacz ten, umożliwia odtwarzanie wideo z płynną regulacją prędkości, możliwe będzie przewijanie do tyłu strumieni na żywo, a następnie  odtwarzanie ich w przyspieszonym tempie, by powrócić do oglądania w czasie rzeczywistym.

Jak widać, YouTube sumiennie realizuje swoje wcześniej ustanowione cele. Trudno powiedzieć kiedy wysiłki te pozwolą doścignąć, a potem przegonić serwis Twitch.tv, niekwestionowanego lidera jeśli chodzi o strumieniowanie na żywo rozgrywek graczy indywidualnych oraz przebiegu meczy e-sportowych, ale widać co w najbliższym czasie będzie głównym motorem napędowym YouTube Live.

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.