partner serwisu

Shy UI - Microsoft wymyślił nowy sposób na interakcję z elementami interfejsu użytkownika aplikacji

<em>Shy</em> <em>UI </em>- Microsoft wymyślił nowy sposób na interakcję z elementami interfejsu użytkownika aplikacji
Autor:
Tomasz Kurzak
Data publikacji:
16 kwietnia 2016, 21:48
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
ekran dotykowy, interfejs, interfejs użytkownika, microsoft, mobilne aplikacje, multiple stage shy user interface, shy, ui, urządzenie mobilne, windows

Można powiedzieć, że w Redmond wymyślono koło na nowo. I to w pozytywnym znaczeniu. Wszystko za sprawą nowego interfejsu użytkownika Multiple Stage Shy User Interface, który Microsoft własnie opatentował. Nowy sposób interakcji z UI wykorzystuje najnowsze techniki dodawana do urządzeń mobilnych, co sprawia, że praca na nich może w przyszłości być zdecydowanie wygodniejsza.

Wszyscy przyzwyczailismy się już do sposobu interakcji z aplikacjami mobilnymi. Wyświetlają one rożne przyciski oraz kontrolki pozwalające wykonywać wybrane akcje. Mechanizm ten sprawdza się od lat i wydaje się, że nie wiele można w nim zmienić. Innego zdania jest Microsoft, który opatentował Multiple Stage Shy User Interface, czyli nowy sposób interakcji z elementami interfejsu użytkownika. Stosowane obecnie rozwiązanie ma jedną wadę, do której zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Przyciski, kontrolki, panele menu i inne wyświetlane w aplikacjach elementy przesłaniają sporą część ekranu. Sprawia to, że kurczy się miejsce przeznaczone na treść. I to chce zmienić Microsoft. Mechanizm Multiple Stage Shy User Interface będzie w stanie przewidzieć jakie akcje w danym momencie chce wykonać użytkownik i wyświetli tylko potrzebne do tego przyciski. Kiedy zapragniemy przełączyć piosenkę w odtwarzaczu multimedialnym lub przewinąć oglądany w nim film, aplikacja zorientuje co chcemy zrobić i zamiast zalewać ekranu niepotrzebnymi w danej chwili przełącznikami zaprezentuje te, które pomogą w wykonaniu żądanej akcji.

Wykrywanie zamiarów użytkownika ma być możliwe dzięki wykorzystaniu techniki 3D Touch oraz czujników zbliżeniowych rejestrujących pozycję, orientację, kierunek oraz szybkość poruszania się wskaźnika, czyli palca lub rysika. Opisywany mechanizm wydaje się być bardzo ciekawym rozwiązaniem. Jego działanie wygląda pięknie na papierze, więc dopiero przyszłość zweryfikuje to, czy aplikacje będą na tyle inteligentne, żeby poprawnie przewidzieć zamiary użytkowników. W przeciwnym razie Multiple Stage Shy User Interface może okazać się bardzo irytującym sposobem na interakcje z programami.

W tej chwili nie wiadomo kiedy opisywany mechanizm trafi do szerokiego grona użytkowników i nie wydaje się nam, żeby Microsoft planował jego wdrożenie w zapowiedzianej na tegoroczne lato aktualizacji Windows 10 Unniversary Update, która trafi także na smartfony.

danuta.ciesielska
2016.04.18, 14:10