partner serwisu

Osadzanie filmów z Facebooka na stronach internetowych jest już możliwe!

Osadzanie filmów z Facebooka na stronach internetowych jest już możliwe!
Autor:
Krzysztof Pojawa
Data publikacji:
26 marca 2015, 05:20
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
embedowanie, facebook, film, osadzanie, osadzanie filmów, strona www, wideo

Podczas dorocznej konferencji F8, organizowanej przez Facebooka przede wszystkim dla deweloperów i programistów, zaprezentowana została nowa funkcjonalność serwisu, umożliwiająca proste osadzanie filmów wideo na zewnętrznych, niezależnych stronach internetowych.

Do tej pory nie było prostego - mniej prostego też nie - sposobu na osadzanie opublikowanych na Facebooku filmów wideo na stronach internetowych czy blogach. Możliwe było co prawda umieszczanie linków do filmu, ale osadzenie odtwarzacza pozwalającego na obejrzenie wideo bez konieczności przechodzenia do Facebooka pozostawało w sferze marzeń. Kilka godzin temu ta sytuacja uległa jednak diametralnej zmianie - w serwisie pojawiła się nowa funkcjonalność, dzięki której proste osadzanie wideo na własnej stronie internetowej nie powinno być dla nikogo jakimkolwiek problemem.

Osadzanie wideo z Facebooka

Z menu kontekstowego dostępnego dla każdego z opublikowanych w serwisie filmów wideo wystarczy wybrać opcję embed video (pol. osadź wideo), a następnie skopiować do schowka kod html, który potem należy wkleić w odpowiednie miejsce na własnym blogu czy stronie www.

Nie jest on co prawda zbyt krótki, najważniejsze jednak, że działa. Użytkownicy powinni być zadowoleni, inaczej niż YouTube, dla którego możliwość osadzania filmów była jedną z istotniejszych przewag na Facebookiem. Na miejscu jest więc pytanie, czy YouTube - niesamowicie popularny, ale wciąż niezbyt dochodowy, należący do Google serwis wideo nie stracił właśnie najsilniejszej karty, która dotąd pozwalała mu na przyciąganie do siebie głównie tych użytkowników, dla których możliwość swoistego hostowania filmów publikowanych potem na własnych stronach internetowych była najważniejsza. Jak dotąd nie mieli oni żadnego poważniejszego dylematu, na którą z usług się zdecydować. Teraz, kiedy osadzanie filmów z Facebooka jest już możliwe, ten dylemat staje się dużo większy i można się spodziewać, że wiele osób korzystających dotąd i z Facebooka, i z YouTube, zrezygnuje z tego drugiego i całą swoją społecznościowo-filmowo-internetową aktywność przeniesie do serwisu Marka Zuckerberga.

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.