
Ze wstydem i ręką bijącą w pierś przyznajemy, że nowe logo Facebooka początkowo umknęło naszej uwadze. Zmiana dokonała się wczoraj bez żadnej informacji ze strony zespołu Marka Zuckerberga. Stare logo z samotną literą f pozostało jakim było, jednak portal społecznościowy zdecydował, że znak zawierający pełna nazwę facebook wymaga odświeżenia.
Jak wyjaśnił Josh Higgins, Creative Director w Facebooku, po 10 latach przyszedł czas na zmiany. Poprzednie logo zostało wymyślone kiedy firma dopiero się rozwijała i zdobywała pozycję, dlatego zaprojektowano je tak, żeby marka była traktowana jako dojrzała i była brana na poważnie. Po 10 latach, gdy portal społecznościowy oraz wszystkie wchodzące w skład ekosystemu usługi zdobyły już renomę i mocna pozycję na rynku, firma postanowiła zmienić logotyp przedstawiający słowo facebook na bardziej przyjazny i przystępny. Podobnie jak w 2005 r. to zadanie przypadło Ericowi Olsonowi, który zdecydował, że portal społecznościowy nie potrzebuje w tej chwili drastycznych zmian w postaci kompletnie nowego logotypu i zdecydował się jedynie na jego odświeżenie i złagodzenie. I tak też się stało. Nowe logo faktycznie jest jedynie ewolucją starszego, a zmiany są na tyle subtelne, że na pierwszy rzut oka prawie niezauważalne. Dopiero kiedy przyjrzymy się dokładniej nieco odchudzonym i bardziej zaokrąglonym literom z subtelnymi zwężeniami zauważymy, że nowy logotyp sprawia wrażenie łagodniejszego i nie jest tak zdecydowany jak wcześniejszy.
Do takiej zmiany portal społecznościowy Marka Zuckerberga przygotowywał się już od kilku lat. W 2012 r. nawet zaakceptowano nowe logo, jednak nigdy nie zostało wdrożone.