partner serwisu

Gmail będzie jeszcze lepiej filtrował spam i pozwoli firmom rzadziej trafiać do folderów z niepożądanymi wiadomościami

Gmail będzie jeszcze lepiej filtrował spam i pozwoli firmom rzadziej trafiać do folderów z niepożądanymi wiadomościami
Autor:
Tomasz Kurzak
Data publikacji:
10 lipca 2015, 14:24
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
e-mail, gmail, gmail postmaster, google, internet, mail, poczta elektroniczna, skrzynka odbiorcza, spam

Spam to problem, który dotyczy każdej osoby, która korzysta z maili. Firmy dostarczające usługi poczty elektronicznej starają się filtrować wiadomości trafiające do skrzynek odbiorczych użytkowników, jednak osiągają różne rezultaty. Jednym z najlepszych filtrów anty-spamowcych pochwalić się może Google, a dzięki ogłoszonym właśnie mechanizmom, Gmail będzie jeszcze lepiej filtrował spam i pozwoli firmom rzadziej trafiać do folderów z niepożądanymi wiadomościami.

Na spam narażeni jesteśmy wszyscy, jednak problem nie jest tak dotkliwy dla osób korzystających z usługi poczty elektronicznej od Google. Amerykańskiej firmie udało się opracować bardzo efektywne filtry antyspamowe, dzięki czemu skrzynki odbiorcze użytkowników nie są zalewane niepożądanymi wiadomościami. Oczywiście rozwiązanie to nie jest doskonałe i od czasu do czasu zdarza się, że nieodpowiedni mail trafi przed nasze oczy lub odwrotnie - wiadomość, na którą czekamy wyląduje w folderze Spam. Mimo tego, że sytuacje takie należą do rzadkości, to firma Google postanowiła udoskonalić swoje filtry anty-spamowe przez dołączenie do nich mechanizmów wykorzystywanych w wyszukiwarce Google oraz usłudze Google Now. Niestety w tej chwili brak jakichkolwiek szczegółowych informacji jak nowe rozwiązanie będzie dokładnie działać, jednak można domyśleć się, że w filtrowaniu wiadomości może pomagać historia wyszukiwań w Google oraz mechanizmy blokujące niepożądane strony przed wyświetlaniem się w wynikach wyszukiwania. Gmail będzie także doskonalił swoje filtry dzięki akcjom użytkownika. Przeniesienie maili ze skrzynki odbiorczej do folderu Spam oraz dokładnie odwrotne zachowanie, będą sygnałami do odpowiedniego sortowania wiadomości w przyszłości.

Dodatkowo w ręce firm oddano narzędzie Postmaster, dzięki któremu będą mogły w łatwy sposób nie tylko zostać pozytywnie zweryfikowane jako uwierzytelnieni nadawcy, przez co wiadomości od nich nie będą klasyfikowane przez skrzynkę odbiorczą Gmail jako spam, ale również dzięki wsparciu ze strony amerykańskiej firmy możliwe będzie usprawnienie procesu wysyłania dużych ilości wiadomości elektronicznych.

Nowe podejście do niepożądanych e-maili wydaje się być kompleksowy i może przynieść bardzo dobre rezultaty. Firma Gmail nie tylko usprawniła filtrowanie wiadomości po stronie odbiorcy, ale także zadbała o weryfikację korespondencji już na etapie jej wysyłania, co dodatkowo poprawi skuteczność mechanizmów sortujących. 

ateliers
2015.07.12, 07:52
Filtr antyspamowy to niepotrzebny i w dodatku utrudniający życie gadżet. I tak trzeba sprawdzać folder spamu, bo żaden filtr nie działa w 100 procentach prawidłowo. Mamy więc do przeglądania dwa foldery zamiast jednego.
romil
2015.07.12, 14:39
ateliers @ 2015.07.12 07:52
Filtr antyspamowy to niepotrzebny i w dodatku utrudniający życie gadżet. I tak trzeba sprawdzać folder spamu, bo żaden filtr nie działa w 100 procentach prawidłowo. Mamy więc do przeglądania dwa foldery zamiast jednego.

Nie wiem jak u ciebie, ale przejrzenie folderu ze spamem jest szybkie. W 90% maile są po angielsku, a reszta chce mi za darmo przekazać informacje jak zarobić na dom w 3 miesiące.
Jedne i drugie łatwo odróżnić od pomyłek filtra.