partner serwisu

Brave - przeglądarka, która zapłaci użytkownikom za oglądanie reklam

Brave - przeglądarka, która zapłaci użytkownikom za oglądanie reklam
Autor:
Tomasz Kurzak
Data publikacji:
5 kwietnia 2016, 11:41
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
bezpieczeństwo, blokowanie reklam, brave, https, prywatność, zarabianie na reklamach

Jeden z byłych prezesów i założycieli Mozilla Project ma ciekawy pomysł mający być rozwiązaniem problem treści sponsorowanych zamieszczanych na stronach internetowych. Jest nim Brave - przeglądarka internetowa, która zapłaci użytkownikom za oglądanie reklam lub zablokuje je za odpowiednią opłatą. Czy taki model biznesowy sprawdzi się?

Reklamy umieszczane na stronach internetowych, to temat, który budzi wiele kontrowersji. Ich inwazyjność oraz potencjalne zagrożenie dla prywatności i bezpieczeństwa nie podoba się użytkownikom, a z drugiej strony są czasem jedynym sposobem na utrzymanie działalności stron, a także usług internetowych. Pojawienie się narzędzi pozwalających na blokowanie reklam jedynie zaostrzyło dyskusję, jednak do dziś nie powstała żadna alternatywa zbliżająca nas do rozwiązania problemu. Z ciekawą inicjatywą wyszedł Brendan Eich - jeden z założycieli Moziila Project. Obecnie jest on prezesem Brave Software, firmy, która w styczniu zaprezentowała nową na rynku przeglądarkę internetową Brave. Największy nacisk w aplikacji położono na szybkość działania, prywatność oraz bezpieczeństwo użytkowników. Wymusiło to zaimplementowanie w przeglądarce mechanizmów blokujących wyświetlane na stronach internetowych reklamy. Jednak Eich znalazł sposób, który sprawi, że przeglądanie internetu będzie szybkie, bezpieczne, a twórcy treści nie zostaną pozbawieni dochodów. Przeglądarka Brave będzie płacić użytkownikom za oglądanie reklam lub pozwoli je blokować po uiszczeniu opłaty w nieznanej w tej chwili wysokości.

Mechanizm wymyślony przez Eicha jest prosty. Przeglądarka Brave będzie blokować wyświetlane na stronach internetowych reklamy. Dzięki temu witryny będą ładowały się szybciej, a zamieszczane na nich treści sponsorowanie nie będą stanowiły zagrożenia dla bezpieczeństwa i prywatności użytkowników. Żeby nie pozbawiać wydawców zarobku aplikacja pozwoli użytkownikom na dwa sposoby przeglądania internetu. W pierwszym wariancie przeglądarka będzie wyświetlać dostarczane przez Brave Software specjalnie zaprojektowane, nieinwazyjne reklamy. Wpływy z nich będą dzielone po 15% między użytkownika, partnerów zarządzających reklamami oraz ich producentami, a pozostałe 55% otrzymają wydawcy. Użytkownicy będą mogli również zdecydować się na całkowite wyłączenie reklam, jednak w takim przypadku będą musieli zapłacić za taki przywilej. W ten sposób użytkownicy internetu oraz dostawcy treści i usług będą zadowoleni. Walutą wykorzystywaną przez przeglądarkę Brave będzie wirtualny Bitcoin, co wymusi korzystanie z portfela Brave Bitcoin, ale użytkownicy będą mieli możliwość przelewania środków na inne.

Zaprezentowany przez Eicha mechanizm w przeglądarce Brave wydaje się być ciekawą alternatywą dla obecnej patowej sytuacji, w której znaleźli się nie tylko pozbawiani wpływów przez narzędzia do blokowania reklam wydawcy, ale także użytkownicy zalewani czasem uprzykrzającymi przeglądanie internetu banerami. Pozostaje tylko pytanie, czy takie rozwiązanie przyjmie się?

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.