partner serwisu

Adblock będzie integrowany z urządzeniami mobilnymi ASUSa

Adblock będzie integrowany z urządzeniami mobilnymi ASUSa
Autor:
Tomasz Kurzak
Data publikacji:
24 grudnia 2015, 11:01
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
adblock, android, asus, blokowanie reklam, google, reklamy, smartfon

Firma ASUS poinformowała oficjalnie o nawiązaniu współpracy z twórcami najpopularniejszej na świecie usługi pozwalającej na blokowanie reklam na stronach internetowych. Owocem tego porozumienia będzie integracja Adblocka ze stworzoną przez tajwańskiego producenta sprzętu elektronicznego przeglądarką internetową obecną na produkowanych przez niego smartfonach działających pod kontrolą Androida.

Blokowanie reklam wyświetlanych na stronach internetowych to bardzo złożony temat. Po jednej stronie barykady mamy użytkowników, którym sponsorowane treści uprzykrzają przeglądanie internetu, a po drugiej twórców witryn czerpiących z reklam dochody pozwalające nie tylko na utrzymanie serwisów, ale także ich rozwój. Jak wynika z ostatnich wyliczeń, Adblock oraz niemal 198 milionów użytkowników z niego korzystających odpowiedzialni są za 21,8 miliarda dolarów strat, a suma ta w przyszłym roku sięgnąć może nawet 41,4 miliarda. W znacznym stopniu może przyczynić się do tego firma ASUS, która poinformowała o podpisaniu porozumienia, na mocy którego jej autorska przeglądarka internetowa dodawana do każdego smartfona działającego pod kontrola Androida zostanie zintegrowana z usługą Adblock i w takiej formie będzie trafiać do sprzedaży już na początku 2016 r.

ASUS jako pierwszy producent smartfonów i tabletów zdecydował się na takie posunięcie, a z pojawiających się w internecie opinii ekspertów wynika, że inne firmy mogą pójść jego śladem. Blokowanie reklam do bardzo kontrowersyjny temat, który budzi ogromne emocje wśród wszystkich, jednak popularność takich usług jak Adblock, wspomniana współpraca z tajwańskim producentem urządzeń elektronicznych oraz to, że nawet firma Apple zdecydowała się zezwolić na dodawanie do iOS 9 aplikacji blokujących sponsorowane treści sprawia, że dostawcy reklam będą musieli zmienić sposób na dostarczanie takich treści użytkownikom internetu. W przeciwnym razie spodziewać możemy się eskalacji problemu i powiększania strat związanych z działaniem aplikacji do blokowania reklam.

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.