partner serwisu

3DMark z testami dla DirectX12 oraz Mantle zostanie udostępniony o godzinie 14. [AKTUALIZUJEMY]

3DMark z testami dla DirectX12 oraz Mantle zostanie udostępniony o godzinie 14. [AKTUALIZUJEMY]
Autor:
Tomasz Kurzak
Data publikacji:
26 marca 2015, 13:27
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
3dmark, directx 12, dx12, futuremark, mantle, testowanie wydajności karty graficznej, testowanie wydajności komputera, windows 10

Przed chwilą do naszej redakcji trafiła informacji od firmy Futuremark dotycząca wydania najnowszej wersji programu testującego wydajność komputerów podczas generowania zaawansowanej grafiki trójwymiarowej - 3DMark. Dzięki najnowszej wersji popularnego benchmarku możliwe będzie przetestowanie kart graficznych z wykorzystanie API DirectX 12 oraz Mantle oraz porównanie wyników z DirectX 11.

Niestety w tej chwili nie mamy zbyt wiele szczegółowych informacji na temat najnowszej wersji 3DMark, zostaną nam przedstawione dopiero w oficjalnym komunikacie prasowym, który zostanie opublikowany o godzinie 14 naszego czasu, o ile firma Futuremark nie trafi na błędy w czasie ostatnich testów aplikacji. Wtedy też uzupełnimy tą aktualność wszystkimi dostępnymi informacjami. Teraz chwili wiemy jedynie, że najnowsze wydanie najpopularniejszego programu do testowania komputerów podczas generowania zaawansowanej grafiki trójwymiarowej pozwoli na porównywanie wydajności kart graficznych z wykorzystaniem DirectX 11, 12 oraz Mantle. Ta funkcjonalność dostępna będzie jedynie w wariantach Advanced oraz Professional. Więcej szczegółowych informacji przekażemy Wam kilka minut po oficjalnej premierze.

Aktualizacja

Najnowsza wersja programu 3DMark została oznaczona numerem 1.5.884. Największą wprowadzaną nowością jest API Overhead test - pierwszy na świecie niezależny test pozwalający na porównanie wydajności konkretnego komputera w czasie generowania zaawansowanej grafiki trójwymiarowej wykorzystując do tego różne API – DirectX 12, Mantle oraz DirectX 11.
Opracowany we współpracy z AMD, Intelem, Microsoftem, Nvidią oraz innymi członkami Benchmark Development Program test skupia się na porównywaniu wydajności konkretnych platform sprzętowych w różnych środowiskach i nie ma na celu porównywania sprawności komponentów od różnych producentów. Odpowiednie narzędzia do tego przeznaczone zostaną udostępnione po oficjalnej premierze Windows 10 oraz stabilnej wersji DirectX 12.

Wymagania sprzętowe:

Test DirectX 12

  • 4 GB RAM;
  • Windows 10 Technical Preview 10041 lub nowszy;
  • karta graficzna z przynajmniej 1 GB pamięci vRAM oraz kompatybilna z DirectX 11.

Test Mantle

  • 4 GB RAM;
  • karta graficzna kompatybilna z API Mantle.

Test DirectX 11

  • 4 GB RAM;
  • karta graficzna kompatybilna z DirectX 11.

Lista zmian w 3DMark v 1.5.884:

  • API Overhead test – test porównujący wydajność DirectX 12, DirectX 11 oraz Mantle;
  • poprawione formatowanie wysokich wyników dla lepszej czytelności;
  • ekran wyników pokazuje automatycznie ilość FPS po wykonaniu testu;
  • naprawiono błąd, który mógł powodować zawieszanie się dema Sky Driver na scenie wejścia do jaskini.
Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.