partner serwisu

3DMark Dandia - nowy test pozwoli porównać wydajność DirectX 12 i Mantle

3DMark Dandia - nowy test pozwoli porównać wydajność DirectX 12 i Mantle
Autor:
Tomasz Kurzak
Data publikacji:
25 listopada 2014, 16:56
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
3dmark, api, dandia, directx, directx 11, directx 12, farandole, mantle

3DMark to bez wątpienia najpopularniejszy program do testowania wydajność urządzeń pod kątem generowania zaawansowanej grafiki trójwymiarowej. Tak wysoka pozycja na rynku zobowiązuje i firma Futuremark już pracuje nad kolejnym testem, który zostanie zaprezentowany w 2015 r. Największy nacisk w nowej próbie zostanie położony na porównanie wydajności DirectX oraz Mantle.

Zaprezentowane w zeszłym roku przez AMD API Mantle dało Microsoftowi jasny sygnał, że praktycznie nierozwijający się od lat DirectX będzie miał konkurenta. Rywalizacja między twórcami sprzętu i oprogramowania jest zawsze korzystna dla użytkowników, bo napędza tempo prac nad nowymi rozwiązaniami. Tak też jest w tym przypadku, bo Microsoft zmuszony do reakcji zapowiedział wydanie w przyszłym roku dwunastej wersji DirectX, która podobnie jak w przypadku rozwiązania AMD przynieść ma wzrost wydajności w czasie generowania grafiki trójwymiarowej dzięki lepszemu wykorzystaniu procesorów wielordzeniowych oraz niższemu narzutowi na sprzęt.

O tym, które rozwiązanie będzie lepsze dowiemy się dopiero w przyszłym roku, ale już teraz możemy być pewni, że będziemy mogli porównać wydajność różnych wersji API dzięki nowemu testowi w benchmarku 3DMark. Podczas zorganizowanej przez AMD konferencji Future of Compute uczestnicy mieli okazję zapoznać się z bardzo ciekawymi slajdami dotyczącymi przyszłości programu firmy  Futuremark. Po wydaniu aktualizacji do swojego najpopularniejszego benchmarka oraz zaprezentowaniu aplikacji PCMark dla Androida fiński producent oprogramowania skupił się na opracowaniu kolejnego testu, który tym razem posłuży do porównywania wydajności między różnymi zestawami bibliotek API. To zadanie przypadnie nowemu testowi testowi - Dandia (nazwy robocze i na pewno ulegnie zmianie) - który opracowywany jest we współpracy ze wszystkimi czołowymi graczami na rynku, takimi jak AMD, Intel, Nvidia i Microsoft. Na pierwsze porównania faktycznej wydajności Mantle i DirectX przyjdzie nam niestety poczekać. Premiery Dandii możemy spodziewać się dopiero pod koniec przyszłego roku.

Na slajdach można zauważyć także test Balboa i wiele redakcji spekuluje na temat tego rozwiązania i co może przynieść. W rzeczywistości jest to błąd osoby tworzącej prezentację, bo Balboa to robocza nazwa obecnego już w 3DMarku testu Sky Diver.

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.