partner serwisu

Najlepsze aplikacje mobilne w 2015 roku. Facebook, Google i Apple zdominowały ranking Nielsena

Najlepsze aplikacje mobilne w 2015 roku. Facebook, Google i Apple zdominowały ranking Nielsena
Autor:
Krzysztof Pojawa
Data publikacji:
19 grudnia 2015, 03:49
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
aplikacje mobilne, apple, facebook, facebook messenger, gmail, google, instagram, mapy, messenger, najpopularniejsze aplikacje, nielsen, ranking, youtube

Jakie były najlepsze, używane przez największą liczbę użytkowników aplikacje w 2015 roku? Jak wynika z raportu amerykańskiej agencji doradczej Nielsen, na czele rankingu obejmującego najpopularniejsze aplikacje mobilne w Stanach Zjednoczonych znajduje się Facebook ze średnią liczbą ponad 126 milionów unikalnych użytkowników każdego miesiąca, a największym wzrostem w mijającym roku może pochwalić się Facebook Messenger. Cała pierwsza dziesiątka rankingu została podzielona między trzech największych graczy rynku mobilnego - Google, Facebooka i Apple, którzy wyraźnie zdominowali smartfony i tablety użytkowników.

Najpopularniejsze aplikacje mobilne

Pierwsza pozycja Facebooka w rankingu najczęściej używanych aplikacji ani nie zaskakuje, ani nie jest pierwszym tego typu sukcesem największego serwisu społecznościowego na świecie - w zeszłym roku także właśnie ta aplikacja była zdecydowanie najpopularniejsza wśród amerykańskich (i nie tylko, choć dane Nielsena obejmują właśnie rynek USA) użytkowników urządzeń mobilnych. Również wynoszący 8% wzrost średniej liczby użytkowników nie dziwi, choć staje nieco w opozycji do twierdzeń, iż serwis Marka Zuckerberga wchodzi już w schyłkową fazę życia. 

Przy wyniku Facebooka, wynoszącym prawie 128 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, osiągnięcia pozostałych aplikacji zajmujących czołowe pozycje w rankingu wyglądają cokolwiek blado. Zajmująca drugie miejsce aplikacja YouTube to niecałe 98 milionów użytkowników - wciąż jest to ogromna liczba, ale jednocześnie o 30 milionów mniejsza, niż w przypadku Facebooka. Również wzrost YouTube nie rzuca na kolana - korzystających z tej aplikacji jest o 5% więcej, niż w rok wcześniej.

Trzecie miejsce to Facebook Messenger i średnio ponad 96 milionów unikalnych użytkowników każdego miesiąca mijającego roku. W przypadku tej aplikacji dużo większe wrażenie robi jednak wskaźnik wzrostu, wynoszący aż 31%. Z jednej strony jest on przynajmniej częściowo wywołany nie zawsze podobającymi się nam działaniami Zuckerberga, wprost zmuszającymi użytkowników Facebooka do instalacji jego komunikatora, z drugiej strony jednak pokazuje absolutną dominację serwisu i jego usług dodatkowych na rynku rozwiązań społecznościowych. Jest to też dość wyraźna prognoza przyszłorocznych wyników rankingu - w dużo dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że za rok zobaczymy zmianę na najwyższym stopniu podium. 

Ranking Nielsena pokazuje jeszcze jedną ciekawą rzecz. Poza dwiema aplikacjami z miejsc 9. i 10. wszystkie pozostałe należą albo Facebooka, albo do Google. Widać wyraźnie, że znaczną część rynku podzielili między siebie właśnie Ci dwaj gracze, przy czym zdecydowanie dominuje tutaj Google, choć to wynika raczej z liczby dostępnych aplikacji, niż tego, ilu użytkowników korzysta z każdej z nich. 

Jak będzie wyglądał ranking Nielsena w przyszłym roku? Ciężko powiedzieć, choć nie będzie nieuzasadnione prognozowanie zmiany na pierwszym miejscu. Ogromną szansę zajęcia go ma Facebook Messenger i nie wydaje się, żeby jakakolwiek inna aplikacja mogła o tym choćby pomarzyć. 

Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.