partner serwisu

CDP.pl - czy nowa strona i nowa strategia przyniosą sukces?

CDP.pl - czy nowa strona i nowa strategia przyniosą sukces?
Autor:
Krzysztof Pojawa
Data publikacji:
24 stycznia 2015, 11:06
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
audiobooki, cdp, cdp.pl, gry, muzyka, nowa strona, rzut oka, sklep internetowy, sprzedaż, strona internetowa, test, www

O tym, że CDP.pl wychodzi z grupy CD Projekt, wiadomo było już pod koniec zeszłego roku. Można było zastanawiać się, czy ruch typowo biznesowy wpłynie na to, co zajmująca się cyfrową dystrybucją gier (i nie tylko) spółka będzie miała do zaoferowania swoim użytkownikom. Teraz wiadomo już, że za zmianą struktury właścicielskiej idzie także zmiana strategii firmy, którą jej klienci odczują bardzo wyraźnie. Co ważne - większość tych zmian wydaje się zdecydowanie pozytywna. Nowa strona CDP.pl, łatwiejsze dokonywanie zakupów, większy asortyment, szybsza dostawa i możliwość wyboru między wersjami cyfrowymi i pudełkowymi nabywanych multimediów to tylko najważniejsze z wprowadzonych zmian.

Konferencja prasowa CDP.pl

Kiedy znacząca polska firma zmienia właściciela, prawie zawsze jest to wynikiem przejęcia jej przez któregoś ze światowych gigantów lub jeden z funduszy inwestycyjnych zajmujących się rynkiem elektronicznym. Tym razem jest jednak inaczej, a nowymi właścicielami są jej dotychczasowi managerowie: Michał Gębicki - CEO, oraz Robert Wesołowski - CFO i COO, którzy na zeszłotygodniowej konferencji prasowej zaprezentowali nowe cele i strategię spółki.

CDP.pl - właściciele

Plany nowych właścicieli CDP.pl są ambitne - sklep CDP.pl już za kilka do kilkunastu miesięcy ma być równorzędnym konkurentem dla liderów polskiego rynku e-commerce, czyli Empiku i Merlina. W perspektywie najbliższych lat firma chce także osiągnąć przychody rzędu 100 mln złotych. 

Pierwszym krokiem do tego - przyznajemy, postawionego wysoko - celu jest nowa strona internetowa CDP.pl.

CDP.pl - nowa strona www

Zupełnie nowy layout robi naprawdę dobre wrażenie. Nowoczesny, mocno skafelkowany, a jednocześnie nieprzytłaczający i - tak się przynajmniej wydaje - prosty w obsłudze. O tym, czy rzeczywiście tak jest, przekonacie się na następnej stronie artykułu, gdzie znajdziecie rzut oka na nową stronę sklepu.

CDP.pl - prace nad stroną

Krok drugi - asortyment i formy dostępności produktów. Jak powiedział Michał Gębicki, właściwy dobór produktów w sklepie jest niezwykle istotny. Sklepy typu mydło i powidło, czyli takie, gdzie poza podstawowym segmentem produktowym (w tym przypadku są to multimedia) można znaleźć także zupełnie niespodziewane propozycje, jak ubrania, buty czy kosiarki do trawy (słowa o kosiarce nie pochodzą już od Michała Gębickiego, a są ich naszą interpretacją), to nie jest ten typ biznesu, jaki uważają za słuszny i jaki chcą prowadzić właściciele CDP.pl. W nowym sklepie znajdziemy więc gry komputerowe, muzykę, filmy, książki (papierowe i ebooki), gry analogowe (karciane, planszowe i figurkowe) oraz nieco sprzętu (konsole, tablety, czytniki ebooków) i drobne akcesoria, możemy zakupić np. koszulkę z logo ulubionej gry. Pod względem asortymentu wszystko wiec obraca się wokół rozrywki - głównie, choć nie wyłącznie elektronicznej.

CDP.pl - produkty

Wiele produktów dostępnych w CDP.pl można będzie zakupić w dwóch, a docelowo trzech formach. Chociaż docelowo podstawową metodą dostarczenia produktu do odbiorcy ma być jego przesłanie drogą elektroniczną, czyli mówiąc wprost - zakupioną grę, ebooka czy płytę z muzyką nabywca ma po prostu pobrać sobie na dysk, to CDP.pl wprowadza także możliwość zakupu klasycznego, czyli pudełkowego. I jest to znakomita wiadomość dla tych wszystkich, którzy lubią swoje produkty otrzymywać fizycznie. Trzecia, dopiero raczkująca na CDP.pl forma, to figital - nabywca dokonujący zakupu produktu w tej formie otrzymuje jego rzeczywistą, fizyczną wersję, ale także kopię cyfrową, którą od razu po zakupie może pobrać na dysk. Jak na razie w tej formie dostępnych jest kilkadziesiąt produktów, ich ilość ma się jednak stopniowo zwiększać.

Krok trzeci - płatności i dostawa. Za zakupione produkty można zapłacić klasycznie - przelewem, gotówką przy odbiorze, kartą kredytową lub wykorzystując usługi PayPal i PayU. Jednak i tu pojawiła się pewna nowość, gdyż sklep akceptuje także zapłatę Bitcoinami. Czy przyjmowanie płatności w tej walucie to dobry pomysł? Dla klientów zapewne tak. Pytanie, czy również dla firmy. Wahania i spadki kursu cyberwaluty mogą być dla finansów spółki dotkliwe, zwłaszcza kiedy w tej formie płacić będzie znaczny odsetek użytkowników.

Zdecydowana rewolucja następuje na polu dostawy produktów do odbiorców. Partnerem logistycznych CDP.pl została spółka Ruch, znana przede wszystkim z ogromnej sieci kiosków z prasą. I to właśnie kioski Ruchu mają być podstawowymi punktami, w których będzie można odbierać swoje zakupy. Co ważne, decydując się na odbiór paczki w wybranym dowolnie kiosku, klienci nie będą ponosić dodatkowych opłat za przesyłkę. Oprócz kiosków do wyboru jest też paczkomat inPostu oraz przesyłki pocztowe i kurierskie. Czas dostawy ma zamykać się w 24 godzinach od finalizacji zamówienia, choć możliwy jest też wybór opcji dostawy w dniu złożenia zamówienia.

CDP.pl - płatności i dostawy

CDP.pl otwiera nowy rozdział w swojej historii. To, co już zobaczyliśmy i usłyszeliśmy, brzmi naprawdę dobrze. Nowa, dobrze wyglądająca strona internetowa, szeroki asortyment, możliwość zakupu produktów w wersji cyfrowej i fizycznej, wiele form płatności (łącznie z Bitcoinami) i wygodne opcje szybkiej dostawy - jest nieźle. Pytanie, czy to wystarczy, żeby spółka zrealizowała swój cel i za kilkanaście miesięcy stała się na rynku cyfrowej (i nie tylko) rozrywki tak samo ważnym graczem, jak Empik i Merlin. Szanse na to są spore, choć zagrożenia wynikające przede wszystkim z odłączenia spółki od dużego właściciela mogą, choć oczywiście nie muszą, przełożyć się negatywnie na kwestie finansowe. O tym, czy CDP.pl osiągnie swoje cele, będzie jednak można przekonać się prawdopodobnie nie wcześniej, niż za rok. A tymczasem idziemy dokonać naszego pierwszego zakupu w nowej witrynie firmy - zapraszamy na kolejną stronę i rzut oka na nowe CDP.pl.

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.