partner serwisu

Ukryte funkcje w Androidzie 6.0 Marshmallow? Pokazujemy jak je włączyć

Ukryte funkcje w Androidzie 6.0 Marshmallow? Pokazujemy jak je włączyć
Autor:
Tomasz Kurzak
Data publikacji:
30 października 2015, 15:30
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
android, aplikacje w oknach, eksperymentalne funkcje, google, konfigurator system ui, marshmallow, menadżer plików, opcje programistyczne, ukryte funkcje

Firma Google od lat znana jest z umieszczaniu w swoich usługach i aplikacjach ukrytych funkcji. Jedne z nich są bardziej przydatne, inne mniej, ale czasem warto poświęcić kilka chwil na ich odkrycie. Także w zaprezentowanym niedawno Androidzie 6.0 Marshmallow odnaleźć można kilka ukrytych funkcji znanych z wcześniejszych wersji mobilnego systemu operacyjnego od Google oraz parę nowych. W tym poradniku napiszemy Wam, jak włączyć w Androidzie 6.0 Marshmallow tryb wielu okien, skorzystać z wbudowanego menadżera plików, włączyć ukryte pozycje w menu Ustawień oraz uruchomić bardzo irytującą, jednak niesamowicie wciągająca grę.

1. Opcje programistyczne

Ta pozycja w menu ustawień przeznaczona jest głównie dla twórców oprogramowania. Pozwala im na włączenie potrzebnych narzędzi w czasie testowania nowych aplikacji. Jednak odnaleźć tam można kilka funkcji, których z powodzeniem może używać każdy. Należą do nich na przykład pozycje odpowiadające za ustalanie czasu trwania animacji przejść między oknami lub otwierania aplikacji. Żeby mieć dostęp do Opcji programistycznych należy wejść do menu Ustawień, następnie przejść do Informacji o telefonie i siedmiokrotnie dotknąć pozycji Numer kompilacji.

 

2. Kalibrator System UI

Nazwa tej sekcji menu Ustawień brzmi bardzo tajemniczo, jednak powodem tego jest po prostu błędne tłumaczenie. Odpowiada ona głównie za konfigurowanie ikon wyświetlanych w znajdującym się u góry ekranu panelu powiadomień oraz umożliwia zarządzanie przyciskami wyświetlanymi w menu szybkich ustawień. Żeby włączyć dostęp do Kalibratora Systemu UI należy przytrzymać ikonę koła zębatego wyświetlanego w menu szybkich ustawień.

 

3. Menadżer plików

Każdy z producentów smartfonów i tabletów oferuje jakiś program pozwalający na zarządzanie plikami przechowywanymi w pamięci urządzenia lub na karcie SD. Niestety takiego narzędzia brakowało w czystym Androidzie oferowanym przez Google. Zmienia się to wraz z wydaniem szóstej odsłony Robocika. Udając się do menu Ustawień i następnie przechodząc do pozycji Pamięć i USB odnaleźć można przycisk Przeglądaj. Uruchamia on bardzo podstawowy menadżer plików pozwalający na przeglądanie oraz przenoszenie danych zapisanych w pamięci urządzenia i na karcie SD.

 

4. Flappy Android

Podobnie jak w przypadku Androida 5.0 Lollipop, tak i w przypadku wersji Marshmallow firma Google zdecydowała się na ukrycie w systemie operacyjnym bardzo prostej, jednak wciągającej i niesamowicie irytującej gry inspirowanej Flappy Bird. Żeby móc w nią zagrać należy w menu Ustawienia przejść do pozycji Informacje o telefonie i bardzo szybko kilkukrotnie przycisnąć pole Wersja systemu Android. Na nowootwartym oknie konieczne będzie kilkukrotne dotknięcie, a następnie przytrzymanie logo Androida 6.0 Marshmallow.

 

5. Tryb wielu okien

Ta funkcja znajduje się dopiero w bardzo wczesnej fazie eksperymentalnej. W przypadku niektórych aplikacji może nie działać poprawnie i powodować błędy. Co więcej, wymaga od użytkownika dość prostej modyfikacji jednego z plików systemowych, co możliwe będzie jedynie na zrootowanych (z dostępem do praw Administratora) urządzeniach. Pierwszą rzeczą potrzebną do odblokowania trybu wielu okien jest menadżer plików pozwalający na zarządzanie danymi na partycji systemowej Androida, np. ES File Explorer. Po jego uruchomieniu i włączeniu funkcji Root Explorer należy przejść na partycję systemową, a następnie do katalogu system i odnaleźć w nim plik build.prop.

 

To właśnie w nim będziemy wprowadzać zmiany. Należy otworzyć go do edycji w jakimkolwiek edytorze tekstu (każdy z menadżerów plików ma takowy wbudowany) i odnaleźć linię

ro.build.type=user

W należy zmienić słowo user na userdebug i to wszystko. Na koniec należy zapisać zmodyfikowany plik build.prop i zrestartować urządzenie. Po ponownym uruchomieniu smartfona lub tabletu, w Opcjach programistycznych powinna pojawić się pozycja Tryb wielu okien, którą będzie można włączyć. Od tej chwili każda z aplikacji wyświetlanych w menu ostatnio używanych programów będzie posiadać dodatkową ikonę pozwalającą na otworzenie jej w oknie zajmującym połowę ekranu. Gdyby powyższa sztuczka nie zadziałała, możecie spróbować dodać na końcu pliku build.prop linię zawierająca polecenie

persist.sys.debug.multi_window=true

 

Spodobał Ci się ten artykuł? Chcesz wiedzieć więcej? Polub nasz profil na Facebooku!

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.