partner serwisu

Google udostępnia bezpłatnie swoje narzędzia dla polskich organizacji non-profit

Google udostępnia bezpłatnie swoje narzędzia dla polskich organizacji non-profit
Autor:
Radosław Kasperczak
Data publikacji:
6 lutego 2015, 00:09
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
ad grants, adwords, bezpłatne narzędzia, dysk, fundacja, gmail, google, google apps, google earth, google maps, hangouts, kalendarz, non-profit, organizacja, organizacje pożytku publicznego, techsoup, youtube

Wiele osób może nie lubić lub wręcz nienawidzić Google (argumenty za tym mogą być najróżniejsze: ingerowanie w naszą prywatność, handel informacjami o nas w celach marketingowych, permanentne szpiegowanie, chęć zawładnięcia Ziemią...), lecz nawet one muszą przyznać, że wiele usług zaoferowanych przez amerykańską firmę uczyniło nasze życie dużo łatwiejszym. Trudno dziś wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie bez wyszukiwarki, map czy poczty elektronicznej Google. Niektóre z tych usług dostępne są także w komercyjnej postaci, chętnie wykorzystywanej zarówno przez małe, jak i przez bardzo duże przedsiębiorstwa. Od dziś bezpłatny dostęp do tych oraz do kilku innych narzędzi mogą otrzymać działające w Polsce organizacje non-profit, dzięki czemu będą mogły one, wespół z Google, jeszcze łatwiej i w jeszcze większym stopniu „zmieniać świat”.

Jak napisano na blogu Google Polska, „dzięki wykorzystaniu tych narzędzi, organizacje mają szansę działać sprawniej, przyciągnąć jeszcze więcej darczyńców oraz podnieść świadomość na temat swoich działań i ich roli w społeczeństwie”. Cała akcja jest przeprowadzana we współpracy z polską fudacją TechSoup, zajmującą się zapewnianiem technologicznego wsparcia dla organizacji społecznych z całego świata. W jej ramach organizacje pożytku publicznego będą mogły bezpłatnie skorzystać z m.in. komercyjnej wersji Gmaila, Kalendarza, Hangouts, Dysku czy też aplikacji biurowych (co z całą pewnością ułatwi pracę szczególnie w tych instytucjach, w których działania zaangażowani są liczni wolontariusze, potrzebujący narzędzi umożliwiających wspólną pracę nad danym projektem). Oprócz Aplikacji Google, beneficjenci otrzymają dostęp do Google Ad Grants (pozwalającego na monitorowanie skuteczności działań związanych z bieżącą działalnością oraz na bezpłatne przeprowadzanie kampanii reklamowych AdWords o wartości 10 000 dolarów miesięcznie), specjalnego Programu YouTube oraz do Google Earth Outreach. Ponadto będą mogły one korzystać z rozmaitych materiałów edukacyjnych.

O uczestnictwo w programie mogą ubiegać się następujące podmioty prawne:

  • Organizacje Pożytku Publicznego zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości;
  • Fundacje i stowarzyszenia zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), które nie mają statusu Organizacji Pożytku Publicznego;
  • organizacje religijne

Więcej szczegółów można znaleźć bezpośrednio na stronie projektu.

Google dla Organizacji Non-profit

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.