partner serwisu

Facebook testuje opcję zamawiania jedzenia

Facebook testuje opcję zamawiania jedzenia
Autor:
Sylwia Zimowska
Data publikacji:
23 maja 2017, 20:15
Średnia ocena:
Twoja ocena:
Tagi:
facebook, portal społecznościowy, zamawianie jedzenia online, zamawianie jedzenia przez internet

Facebook już dawno przestał być zwykłym portalem społecznościowym. Serwis Marka Zuckerberga zamienia się w platformę, której celem jest aktywne uczestniczenie w każdym aspekcie życia swoich użytkowników. Przez Facebooka możemy już przesyłać pieniądze, grać w gry ze znajomymi bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji, koordynować komunikację w firmie. Całkiem możliwe, że już niedługo będziemy mogli za jego pośrednictwem także zamawiać jedzenie.

Niektórzy użytkownicy Facebooka zauważyli, że w bocznym menu aplikacji w przeglądarce internetowej oraz w jej mobilnym wariancie pojawiła się nowa ikonka z wizerunkiem hamburgera i napisem "Order food" (z ang. zamów jedzenie). Po kliknięciu w nią otwiera się nowe okno z listą lokalnych restauracji korzystających już z nowej funkcji. Każda z restauracji posiada zdjęcie, typ serwowanego jedzenia, ocenę zaciąganą z facebookowego fanpage'a oraz przedział cenowy. Po wybraniu lokalu pojawi się lista dostępnych posiłków wraz z cenami. Reszta transakcji przebiega już standardowo - użytkownik dodaje dania do koszyka, a następnie płaci za nie z wykorzystaniem facebookowych płatności. Na maila otrzymuje zaś potwierdzenie z przewidywanym czasem dostarczenia zamówienia.

FacebookZamawianie jedzenia przez Facebooka przypomina proces znany z innych aplikacji pokroju Pyszne.pl czy PizzaPortal
 

Usługa jest na razie w fazie testów i wydaje się, że udostępniono ją jedynie wybranym Amerykanom. W USA restauracje posiadające profil na Facebooku mogły oferować opcję zamawianie jedzenia bezpośrednio w aplikacji dzięki integracji usługi Delivery.com już w ubiegłym roku. Nowa funkcja pozwoli jednak na szybsze wyszukanie interesującej nas kuchni wśród wszystkich okolicznych knajp. Czy taka możliwość rzeczywiście jest nam potrzebna, gdy na rynku sprawnie działają już inne aplikacje do zamawiania jedzenia ze smartfona? Na to pytanie trudno odpowiedzieć. Brak konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania może jednak przemawiać za Facebookiem, z którego korzysta już ponad 2 miliardy użytkowników.

Brak komentarzy do tej publikacji. Dodaj pierwszy komentarz.