partner serwisu

Unity 5.4.1

Pobieranie tego pliku jest realizowane* przez serwis:
Pobierz
*Zaloguj się, aby pobrać bezpośrednio z serwisu Softonet.pl
System:
Windows 2003 Server
Windows XP (x32, x64)
Windows Vista (x32, x64)
Windows XP Media Center Edition (x32)
Windows 7 (x32, x64)
Windows 8 (x32, x64)
Windows 10 (x32, x64)
Windows 8.1 (x32, x64)
Język:
angielski
Rozmiar:
701 KB
Data aktualizacji:
Licencja:
freeware home
Liczba pobrań:
11162
Średnia ocena:
Twoja ocena:

Unity to kompletny pakiet narzędzi do tworzenia gier komputerowych, interaktywnych wizualizacji czy animacji, przeznaczonych na systemy Windows, Mac OS X, Linux, przeglądarki internetowe (Unity Web Player), Adobe Flash Player, konsole Nintendo Wii, Xbox 360, PlayStation 3, urządzenia mobile firmy Apple: iPhone, iPod Touch i iPad, a także te pod kontrolą systemu Android.

Na swój sukces autorzy Unity pracowali kilka lat. Tworzony przez nich produkt w głównej mierze skierowany jest do twórców niezależnych, których nie stać na pakiety narzędzi z najwyższej półki takie jak idTech czy Unreal Engine. Nie oznacza to jednak, że Unity nadaje się tylko do tworzenia prosty gier, co udowadniają kolejne komercyjne gry stworzone na tym silniku, a także kolejne aktualizacje oprogramowania, przynoszące nowe funkcje i możliwości dostępne dotychczas tylko w najdroższych pakietach konkurencji.

Jedną z głównych zalet Unity jest możliwość jednoczesnego tworzenia projektu, który docelowo będzie uruchamiany na kilku, często bardzo odmiennych od siebie platformach. Dzięki takiemu podejściu autorzy gry mogą skupić się na faktycznym tworzeniu gry, zostawiając większość żmudnej pracy programowi. Gdy zajdzie jednak potrzeba stworzenia fragmentu kodu, grafiki czy dźwięku dla konkretnej platformy, twórca może to zrobić bez problemu. To samo tyczy się wyboru kompresji tekstur i docelowej rozdzielczości, w jakiej ma działać aplikacja, na podstawie których z jednego wspólnego zestawu danych przygotowane zostaną wynikowe zasoby graficzne.

Unity pozwala na bardzo duża swobodę w wyborze aplikacji pomocniczych, w których mogą być tworzone modele 3D, tekstury, efekty i inne elementy gry. Pakiet obsługuję integrację z 3ds Max, Maya, Softimage, Blender, Modo, ZBrush, Cinema 4D, Cheetah3D, Adobe Photoshop, Adobe Fireworks i Allegorithmic Substance. Co ważne, po imporcie zasobów do Unity możemy nadal je modyfikować w zewnętrznych aplikacjach, a poczynione zmiany będą automatycznie wciągnięte do projektu, bez potrzeby ponownego importowania plików.

W pakiecie do tworzenia gier nie mogło zabraknąć języka skryptowego, dzięki któremu można stworzyć skrypty odpowiadające za zachowanie elementów w grze, czy też interfejsu użytkownika. Za platformę skryptową wybrano Mono – implementacje .NET Framework o otwartym kodzie. Skrypty można pisać w specjalnym języku UnityScript, dobrze znanym C# lub mniej powszechnym Boo (o składni podobnej do Pythona). W Unity znajdziemy wszelkie niezbędne narzędzia do tworzenia, uruchamiania, a także debugowania skryptów. Z poziomu skryptów można dokonywać wiele operacji takich jak przemieszczanie, obracanie czy skalowanie obiektów, a to wszystko za pomocą jednej linii kodu. Odwołania do obiektów mogą być bezpośrednie, po nazwie lub hierarchii, tagach i innych. W połączeniu z rozbudowanym systemem zdarzeń oraz wbudowanych funkcji, granicą możliwości skryptowych jest tylko wyobraźnia użytkownika.

Silnik graficzny pozwala na użycie Direct3D (Windows), OpenGL (Linux, Mac, Windows), OpenGL ES (Android, iOS) oraz API specyficzne dla konkretnego sprzętu (Wii). Obsługuje także bump mapping, reflection mapping, parallax mapping, screen space ambient occlusion (SSAO), dynamiczne cienie z użyciem map cieni, renderowanie do tekstury i efekty postprocesingu pełnoekranowego. Język ShaderLab, używany do tworzenia shaderów pozwala na 'programowanie' list funkcji oraz pisanie programów shaderów w GLSL lub Cg. Każdy shader może być utworzony w kilku wariantach, tak by w przypadku braku kompatybilności z układem graficznym, silnik graficzny mógł wybrać alternatywny na podstawie zdefiniowanych deklaracji.

Za odtwarzanie dźwięku odpowiada biblioteka FMOD, umożliwiająca odtwarzanie klipów w formacie Ogg Vorbis. Wideo na potrzeby gry może być enkodowane przy pomocy kodeka Theora. Obsługa rozgrywek sieciowych to zasługa komponentu RakNet. Nie zabrakło również mechanizmu odpowiedzialnego za generowanie terenu, małej roślinności i drzew.
Na osobny fragment zasługuje technologia animacji Mecanim, która została stworzona, by zapewnić płynne i naturalne ruchu postaci, oraz wygodną edycję i modyfikację animacji bezpośrednio z edytora Unity.

Unity jest bardzo przyjazne dla początkującego użytkownika. Wraz z pakietem otrzymujemy przykładowy projekt działającego poziomu gry akcji,. Dzięki wbudowanemu Asset Store mamy dostęp do setek pojedynczych modeli, tekstur, animacji, a nawet kompletnych poziomów. Wiele z nich jest bezpłatnych, za te lepiej wykonane trzeba będzie zapłacić. Na stronie producenta znajdziemy wiele samouczków skierowanych do użytkowników na różnym poziomie zaawansowania oraz kompletną dokumentację pakietu. W przypadku problemów można liczyć na pomoc bardzo dużej i aktywnej społeczności użytkowników Unity.

Uwaga: Przy pierwszym uruchomieniu programu wymagana jest rejestracja konta użytkownika oraz wybór, czy będziemy użytkować program w wersji darmowej, czy chcemy przez 30 dni przetestować edycję profesjonalną o zwiększonych możliwościach.

Unity

pobierzor
2014.09.06, 13:59
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2014.09.17, 13:33): Link do cracków
Brak komentarzy do tego pliku. Dodaj pierwszy komentarz.