partner serwisu

3DMark 2.1.2973

Pobieranie tego pliku jest realizowane* przez serwis:
Pobierz
*Zaloguj się, aby pobrać bezpośrednio z serwisu Softonet.pl
System:
Windows XP (x32, x64)
Windows Vista (x32, x64)
Windows XP Media Center Edition (x32)
Windows 7 (x32, x64)
Windows 8 (x32, x64)
Windows 10 (x32, x64)
Język:
angielski
Rozmiar:
3,90 GB
Data aktualizacji:
Licencja:
freeware home
Liczba pobrań:
14437
Średnia ocena:
Twoja ocena:

Niemal legendarny dziś benchmark, zawierający niezwykle wymagające testy, które służą do testowania wydajności komputera. Program jest często używane przez portale komputerowe w celu porównywania wydajności rozmaitych podzespołów komputerowych.

W porównaniu z poprzednimi edycjami 3DMark-a, firma Futuremark zdecydowała się na dość odważną zmianę, gdyż w skład najnowszej odsłony wchodzą następujące benchmarki.

3DMark Ice Storm to najbardziej oczekiwany przez wszystkich element 3DMarka. Chociaż nie kultywuje tego do czego przyzwyczaił nas Futuremark, czyli wyciskania siódmych potów z naszej karty graficznej, to trzeba określić go mianem rewolucyjnego. Dzięki niemu możliwe ma być porównywanie wydajności bardzo odmiennych od siebie sprzętów począwszy na smartfonach, poprzez tablety, a na komputerach stacjonarnych skończywszy. Nie jest on zaawansowany graficznie. Wersja dla Windows i Windows RT używa silnika gaficznego DirectX 11 ograniczonego do funkcji dostępnych w DirectX 9, a wersje dla Androida i iOS mają renderer korzystający z OpenGL ES 2.0.

Aby zapewnić, że testowane urządzenia będą miały przed sobą podobne zadanie do wykonania, autorzy zdecydowali się na generowanie obrazu w rozdzielczości 1280 x 720, a następnie przeskalowanie jej do rozdzielczości natywnej ekranu. W skład 3DMark Ice Storm wchodzą trzy testy. Pierwszy z nich skupia się na przetwarzaniu dużej liczby wierzchołków, drugi dużej liczby pikseli, a trzeci symuluje fizykę przy użyciu popularnego na urządzeniach przenośnych silnika Bullet Physics.

3DMark Sky Diver to najnowszy dodatek do wcześniej udostępnionych benchmarków. Przeznaczony jest laptopów dla graczy, wyposażonych w karty graficzne obsługujące DirectX 11, oraz średniej klasy komputerów stacjonarnych. To idealny test dla kart graficznych z średniej półki, mobilnych GPU oraz tych zintegrowanych w procesorach. Sky Diver to idealny wybór dla każdego sprzętu, który osiąga kilku-klatkowe wyniki w teście Fire Strike. W jego skład wchodzą testy grafiki, fizyki oraz test łączony. Obecnie test Sky Diver jest dostępny tylko dla systemów Windows.

3DMark Cloud Gate przeznaczony jest dla typowych komputerów stacjonarnych oraz przenośnych. Według zamierzeń twórców jest też idealny to testowania jednostek ze zintegrowanym układem graficznym, które z każdym rokiem zwiększają swoją wydajność. Silnik graficzny jest zgodny z DirectX 11, ale zestaw funkcji ograniczono tylko do instrukcji DirectX 10. Oznacza to także, że użytkownicy Windows XP nie będą mieli z niego pożytku.

Nie wiadomo, dlaczego autorzy zdecydowali się na generowanie obrazu w rozdzielczości 1280 x 720, a nie w znacznie popularniejszej i często spotykanej w notebookach 1366 x 768. Procedura testowa również składa się z trzech testów. Pierwszy to przetwarzanie geometrii, drugi pikseli z użyciem oświetlenia wolumetrycznego, a trzeci to test fizyczny symulujący interakcję między kilkuset obiektami, wśród których znajdują się także obiekty elastyczne. Niestety, ostatni z testów wykonywany jest wyłącznie na procesorze, chociaż jednostki spełniające wymagania co do jego uruchomienia, śmiało mogłyby wykonać część obliczeń na GPU.

3DMark Fire Strike to 3DMark jakiego znany z poprzednich odsłon. To pokaz możliwości przygotowany do wyciskania siódmych potów z nawet najbardziej potężnych konfiguracji. Szkoda tylko, że w porównaniu z poprzednimi wersjami benchmarka, w parze z wymaganiami nie idzie atrakcyjna i powalająca oprawa graficzna.

Na plus należy ocenić możliwość odpalenia 3DMark Fire Strike w trybach zwykłym, Exteme oraz UltraHD (4K), gdzie rozdzielczość obrazu wynosi odpowiednio 1920 x 1080, 2560 x 1440 i 4096 x 2160. Tryby Extreme i UltraHD to nie tylko wyższa rozdzielczość, ale także wyższa jakość generowanej grafiki, a tym samym wyższe wymagania sprzętowe. Według autorów przyda się więcej niż jedna karta graficzna i wydajny procesor wielordzeniowy. Zwłaszcza że jeden z testów potrafi zrobić użytek z dostępnych rdzeni i równo wykorzystuje wszystkie dostępne wątki. Również GPU zostaje wykorzystane do obliczeń, symulując efekty cząsteczkowe i niektóre wykonywane na obrazie efekty postprodukcyjne.

API Overhead to test sprawdzający wydajność tej samej konfiguracji sprzętowej przy zastosowaniu kilku interfejsów programowania grafiki: DirectX 12 (tylko Windows 10), AMD Mantle (tylko karty AMD Radeon) oraz DirectX 11. Jako że test przeprowadzany jest na tym samym zestawie testowym (mówimy o danych/geometrii/efektach) to w finale można porównać wydajność poszczególnych testów i tym samym wyliczyć 'koszt' zastosowania konkretnego API. Test ten dostępny jest tylko w edycjach Advanced i Professional, a do czasu opublikowania finalnej wersji systemu Windows 10 z DirectX 12, uzyskane wyniki mogą być nie do końca miarodajne.

Podobnie jak poprzednie wydania nowy 3DMark dostępny jest w płatnej oferującej zdecydowanie więcej funkcji edycja Advanced oraz darmowej Basic. Wersja bezpłatna chociaż ograniczona, bo umożliwia tylko uruchomienie wszystkich trzech testów pod rząd, do tego zawiera wstawki z reklamami nawiązujące do poprzednich części 3DMarka, nie umożliwia zmiany ustawień, i prezentuje wyniki w postaci ogólnej, do tego tylko na witrynie internetowej 3DMark.com, to wystarczy w większości zastosowań.

Brak opinii do tego pliku. Dodaj pierwszą opinię.
Brak komentarzy do tego pliku. Dodaj pierwszy komentarz.